3d GDEmu trays help?

Technical help for Dreamcast console, accessories and games only. Ask questions and find answers here. For Online help see the Online Forum
arb206
noob
Posts: 4

3d GDEmu trays help?

Post#1 » Thu Aug 30, 2018 3:33 pm

Hey all, where can I get the templates for the GDEmu trays, thanks guys I couldn’t find any and I don’t wanna pay $20 for it!

User avatar
Anthony817
Shark Patrol
Posts: 1991

Re: 3d GDEmu trays help?

Post#2 » Thu Aug 30, 2018 8:04 pm

https://www.thingiverse.com/thing:1585333

Just keep in mind there are like 2 versions of this one, with the SD card holder notches on one side or the other. But this next one looks bloody amazing! Uses a nice SD card extension cable as well as a nice disc switch button. The second one does have to be purchased however, but it looks really worth it.

3d printed gdemu case1.jpg

3d printed gdemu case.jpg


https://www.ebay.com/itm/Dreamcast-GDEM ... 2957442157
Last edited by Anthony817 on Fri Aug 31, 2018 4:44 am, edited 1 time in total.
Image

arb206
noob
Posts: 4

Re: 3d GDEmu trays help?

Post#3 » Thu Aug 30, 2018 8:22 pm

Nice thanks so much I’ve seen them for sale but couldn’t find the templates hope there’s more out there

User avatar
Xiden
Wazza
Posts: 1218

Re: 3d GDEmu trays help?

Post#4 » Thu Aug 30, 2018 9:10 pm

Anthony817 wrote:https://www.thingiverse.com/thing:1585333

Just keep in mind there are like 2 versions of this one, with the SD card holder notches on one side or the other. But this next one looks bloody amazing! Uses a nice SD card extension cable as well as a nice disc switch button. The second one does have to be purchased however, butt it looks really worth it.

3d printed gdemu case1.jpg
3d printed gdemu case.jpg

https://www.ebay.com/itm/Dreamcast-GDEM ... 2957442157


That's pretty awesome looking, wish he had one for the Sega Saturn Phoebe/Rhea

User avatar
Anthony817
Shark Patrol
Posts: 1991

Re: 3d GDEmu trays help?

Post#5 » Thu Aug 30, 2018 9:27 pm

You mean the 2nd one? Yeah not sure if he makes one like that for the Saturn, only saw the one from the guy in the first link that was similar to that. Nothing with SD extender or disc swap button. Well honestly haven't looked yet.
Image

User avatar
Aleron Ives
Rank 9
Posts: 963
Contact:

Re: 3d GDEmu trays help?

Post#6 » Fri Aug 31, 2018 12:00 am

Do the trays have any effect on the airflow problem? I've read that the console can run hotter with GDEMU, because removing the GD-ROM drive changes the airflow path within the console.
"Fear the HUnewearl."
Image

User avatar
Anthony817
Shark Patrol
Posts: 1991

Re: 3d GDEmu trays help?

Post#7 » Fri Aug 31, 2018 4:21 am

Yep they do. You can do a few things to stop it but really adding a different PSU is the best option.

Here is my solution.

Image
Image
Image
Image

arb206
noob
Posts: 4

Re: 3d GDEmu trays help?

Post#8 » Fri Aug 31, 2018 4:35 pm

How much was that cardboard shield ? Haha

User avatar
Anthony817
Shark Patrol
Posts: 1991

Re: 3d GDEmu trays help?

Post#9 » Fri Aug 31, 2018 10:56 pm

I confiscated it from my nieces Happy Meal lol.
Image

User avatar
Xiden
Wazza
Posts: 1218

Re: 3d GDEmu trays help?

Post#10 » Sat Sep 01, 2018 6:41 am

Anthony817 wrote:I confiscated it from my nieces Happy Meal lol.


Haha you must sell your cardboard creations on ebay!

  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Support”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users